17 Nisan 2009 Cuma

Kendi Sesimizi Duyunca Neden Garipseriz?

Evet, telesekretere konuşamayanlardanım belki Teoman'ın dediği gibi... En az sizin kadar kendi sesimi duyunca garipsiyorum gerek telesekreterde, gerek kamera kayıtlarında (Yanlış anlaşılmasın medyada yer almıyorum. Alsam burda işim ne lan?!) gerek orda, gerek burda...
Konuya açıklık getirmek adına araştırma yaptım. İnsan teybe kaydedilmiş kendi sesini dinlerken hayli şaşırır. Hatta o sesin kendisine ait olmadığını bile söyleyebilir. Halbuki bir başkasının sesi teypten dinlenirken normal konuşma sesi ile bir fark duyulmaz. Ses, havada gözle görülmeyen dalgalar halinde yayılır. Bu dalgalar kulağımıza girip orta kulağımızdaki kemikleri titreştirdiklerinde beyne giden sinyaller vasıtasıyla o sesi duymuş oluruz. İnsanın kendi sesi kendisi için özeldir. Sizin dışınızdaki herkes sesinizi sizin duyduğunuzdan daha farklı duyarlar; çünkü onlar sizin ağzınızdan çıkıp, havada ilerleyip kulaklarına gelen sesi duyarlar ama siz kendi sesinizi 2 farklı yoldan işitirsiniz. Bir taraftan ağzınızdan çıkan ses havada yol alıp, diğer insanlara ulaştığı gibi kendi kulağınıza ulaşır. Diğer taraftan da başın içinden, kemiklerden, kaslardan geçerek içerden kulaklarınıza ulaşır. Beyin bu iki farklı yerden gelen bilgileri birleştirir ve siz kendi sesinizi duyarsınız. İnsanın başı içinde kemikler, kaslar, sinüsler, beyin ve çeşitli salgılar vardır. Bunların kimi sert, kimi yumuşak, kimi de sıvıdır. Bunların her birinin sesi geçiriş özelliği farklıdır. Kafa içindeki iletişimde genel olarak sesin düşük frekanslı kısımları kuvvetlenir. Bu nedenle sesiniz kendinize başkasının duyduğundan daha farklı tonda gelir. Teypteki sesiniz ise kulaklarınıza diğer insanlara ulaştığı gibi havadan ulaşır. Aslında o sizin, herkesin tanıdığı hakiki sesinizdir; ama size yabancı gelir. Kafanızın içinden gelen sesi daha iyi duyabilmek için iki kulağınızı sıkı sıkıya kapatın ve konuşun. Duyduğunuz ses aşina olduğunuz sesinizin kafanızın içinden geçip gelen kısmıdır.
Gördüm ulan! İşaret parmaklarını kulaklarına bastırıp "ooo sooleee miyooo" diye haykırdın! Hahahha

10 yorum:

  1. daha da konuşmam kimseyle sesim aşırı çirkinmiş benim

    YanıtlaSil
  2. AAAaaa yaptım valla hemde sen cümleni bitirmeden :)
    Türküm nihayetinde :)
    Bide sesim çok cırtlak yahu nasıl tahammül ediyorlar ki bana :)

    YanıtlaSil
  3. berraque, o kadar açıklama yaptık niye garip geldiğine dair. Çekinmemen lazım kanımca :)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Sinirli Prenses, okuyucularımın potansiyelini az çok tahmin ettiğimden yanılmamış olmam beni çok sevindirdi. :))

    YanıtlaSil
  5. valla bende yaptım :) kafatasımın içinde başkası konuştu :))

    YanıtlaSil
  6. Hepiniz aynısınız!
    Bu başka bir şeyin repliğiydi sanki?! Hmm :)))

    YanıtlaSil
  7. kulaklarımı kapatıp konuşunca korktum! sonra son cümleni okuyunca daha çok korktum! :))

    bunu tahmin ediyodum ama bilimsel açıklamasını bilmiyodum. bilgiler çok da gereksiz değilmiş ya :) ben sevdim. ama sesime gıcık oldum!

    YanıtlaSil
  8. Birileri sizi gözetliyor! (dıtıdıtıdıt) (Reha Muhtar'ın haberlerindeki efektlerdi o) :))

    YanıtlaSil
  9. hah...benim sesim hala iyi durumda:D
    ama şimdi 3 farklı ses olduu...buyur burdan yakkk..normalde duyduğum sesssss,teyip veya bilgisayar kaydında duyduğum o tuhaf sesss bir de sışardan deli olarak nitelendirilme pahasına senin önerinde duyduğum ses...bizi sıradan hayatlarımızda bıraksaydın olmaz mıydııı devriim...hııı..hııııııııııı?

    YanıtlaSil
  10. Olur mu hiç öyle şey! Ben nereye sizler oraya... Hem bize öğretmemişler miydi paylaştıkça artan tat diye? Dur ya, o da başka bir şeyin mottosuydu hahah

    YanıtlaSil