30 Mart 2009 Pazartesi

Ruj Nasıl Üretilir?

Mini sınav zamanı!!! Kadınların çoğu tarafından günlük olarak yüzlerine kullandıkları, kurşun, inek beyni dokusu veya ezilmiş böcek kabukları içerebilen ürün nedir? (Aferin lan! Başlığa bakıp ne de güzel kopya çekiyorsun öyle!)
Ruj olduğunu tahmin edemezdiniz herhalde başlığa bakmasaydınız? İğrenç di mi? U.S Food and Drug Administration (FDA)'a göre endişelenmek için bir neden yok. Çok çok az miktarda kurşun kullanıldığından tehlike arz etmiyormuş. Deli dana mevzusundan sonra artık yaşlı ineklerin beyin dokuları kullanılmaz olmuş. Ayrıca da ezilmiş böcek kabukları ise tamamen güvenli olduğu açıklanmış.
Şu an itibariyle rujlara farklı bir gözle baktığınızı biliyorum; ama rujun temeline bakalım bir de... Kısaca rujlar tüp tüp balmumu, yağ, katkı maddeleri ve renk ile nemlendirici pigmentleri içerir. Ruj süren hanım kızlarımızın çoğu renk, dudakta nasıl durduğu ve ne kadar oldukları dışında hiçbir şey düşünmüyorlar. Markasına bağlı olarak 1 dolardan tutun da 100 dolara kadar (Bakın ne kadar enternasyonelim!) ruj bulunmakta. 18 karatlık altın ve pırlanta kaplı olmasından Guerlain marka ve $60.000'dan fazla olan ruj bile var!
Her ne kadar çeşit çeşit ruj ve çeşit çeşit renkleri olsa da rujların belli başlı malzemeleri var. Çantanızdaki rujun tepede liste olarak verdiğim malzemeler dışında içerebileceği bir sürü malzemesi var. Birçok kadın için makyaj yapmadan sadece ruj sürmek bile hayatlarını kurtarıyor. Hatta kendilerini rujsuz çıplak hissedenler bile var, ki bunlara anlam vermek imkansız. Biz erkeklerin her ne kadar baştan sona badana boya yapmış gibi makyaj yapmış hatunlara dibimiz düşse de her zaman doğal olanı, doğal güzel olanı severiz. Bu böyle biline...

12 yorum:

  1. Gerçekten çok enternasyonelsin, valla kültürünle dövdün bizi:))
    Her sabah sürmeyi unuttuğum ruj için artık hayıflanmayacağım sayende :))

    YanıtlaSil
  2. Dindar kesim sırf kadınları ruj kullanmaktan soğutmak için bebek düşüren kadınların kanından yapılıyor diyorlardı bak şimdi aklıma geldi. ehehe.
    her şekilde zararlı ama onu biliyoruz artık.

    YanıtlaSil
  3. ezilmiş böcek kabuğu çok çirkinmiş yaa, huylandım an itibariyle resmen. Gerçi makyaj malzemelerinin çoğunda bu tip insanın için bi kötü yapacak şeyler kullanılıyor. Bu kırışık giderici kremlerin içinde, plasentadan falan faydalanılıyo gibi şeyler duymuştum..

    YanıtlaSil
  4. Hahah kozmetik sektörüne bir darbe de benden olsun! Sürmeyin yahu herhangi bir şey. Çok ısrarcıysanız oje sürün diyeceğim; ama kesin onda da vardır bir mevzu...
    Ulan ne sağlıklı kaldı ki şu hayatta! Peh!

    YanıtlaSil
  5. ne olursa olsun rujsuz çıkmam ben :)Hiç bir varsayım,hipotez beni vazgeçiremez sürerim.

    YanıtlaSil
  6. Tamam Anka, sakin... :)
    Sürme demiyorum. Hem zaten böceklerin kabukları "çitin" ile kaplı. Protein içerikli. Oooh mis gibi... Sür, sür :)

    YanıtlaSil
  7. bi araştırmada (hem de türkiyede yapılmış bu) rujların içindeki kurşun miktarları araştırılıo. ve golden rose'un içindeki kurşun oranı, chanel, dior ve yves saint laurent rujlarınkinden (bi kaç marka daha vardı sanırım ama hatırlamıorum) çok çok daha az çıkıo. yok denecek kadar az hem de.

    demem o ki, diğerlerine ortalama 70-80 lira para vereceğinize gidin golden rose'a 70 liraya ortalama 25 tane ruj alın!!!

    not: sanırım MAC rujlarda da dierlerine göre daha az kurşun var..

    YanıtlaSil
  8. Filmlerde görmeye alışkın olduğumuz terapi sahnelerindeki şu anı hep yapmak istemişimdir: Te-şek-kür-ler Ci-coz! :))
    Golden Rose ve MAC reklamı için teşekkürler. Ortaklık var galiba hmm? ;)

    YanıtlaSil
  9. ben tesekkur ederim.isim geregi bi bavul mac malzemem var ve performansi geregi de reklama ihtiyaci yok. Lakin golden rose icin yetkililerle gorusebilirm :)

    YanıtlaSil
  10. Cicoz Hanım, giderken ortalığı dağınık bırakmışsınız. Arkanızdan ben topladım şahsınız tarafından silinmiş yorumu :) Hala da 3 marka (sizi de dahil ediyorum markalaşmışsınızdır diye umarak) reklamını sürdürüyorsunuz bakıyorum alttan alta :)

    YanıtlaSil
  11. çok teşekkür ederim yorumumun bıraktığı gölgeyi temizlediğiniz için devrim bey :)

    keşke markalaşsaydım. ama öyle çok kolay olmuo bu işler malesef. bi golden rose kadar olamamışım demek ki şu hayatta. ben şimdi ona yandım bak :(

    YanıtlaSil
  12. Hiçbir şey kolay değil tabii... Zamanla, çalıştıkça, çabaladıkça olacak işler. Göz attığım kadarıyla gayet güzel çalışmalarınız ve güzel (hayır fiziken güzel demiyorum :)) insanlarla çalışmalarınız var. Olur olur bu işler dedikten sonra "gölge etme başka ihsan istemem" diyorum alınmayacağınızı umarak ve ilk cümlenize atıfta bulunarak :)

    YanıtlaSil